Ειδήσεις

Ειδήσεις

Γιάννης Ταμπάρης & Χρύσα Νικηφόρου: Οι μελισσοκόμοι που εξάγουν σε 14 χώρες

giannis-tamparis-melissokomos-696x522 Γιάννης Ταμπάρης & Χρύσα Νικηφόρου: Οι μελισσοκόμοι που εξάγουν σε 14 χώρες

Μετέτρεψαν την αγάπη τους για τη μελισσοκομία σε μια σύγχρονη, επικερδή και με εξωστρεφή χαρακτήρα επιχείρηση, συστήνοντας σε καταναλωτές τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού σπάνιες ποικιλίες μελιού, που αποδεικνύουν τον πλούτο της Ελλάδας σε φυτά και δέντρα. Ο Γιάννης Ταμπάρης και η Χρύσα Νικηφόρου, χωρίς να προέρχονται από οικογένειες μελισσοκόμων, δημιούργησαν τη δική τους ιστορία στη μελισσοκομία από το 2010, από όταν και ξεκίνησαν την ενασχόλησή τους ως μελισσοκόμοι. «Αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τη μελισσοκομία ως χόμπι το 2010 μέσω ενός μελισσοκόμου μεγάλης ηλικίας στην Καλαμάτα, ο οποίος μας πήγε στα μελίσσια του για να μάθουμε όλες τις διεργασίες που πραγματοποιούνται σε ένα μελίσσι. Αγαπήσαμε την κοινωνία της μέλισσας και τα προϊόντα της και αποφασίσαμε να παρακολουθήσουμε σεμινάρια, ώστε να μάθουμε περισσότερα πράγματα. Το 2014, ιδρύσαμε τη δική μας μελισσοκομική επιχείρηση με το όνομα “Χρυσόμελο”», τονίζει ο Γιάννης.

Ο Γιάννης και η Χρύσα, συνιδρυτές της επιχείρησης και ζευγάρι στη ζωή, διαθέτουν σήμερα 500 μελίσσια με βάση το Πλατύ Μεσσηνίας, ενώ μεταφέρουν τα μελίσσια τους σε περιοχές όπως το Άργος, η Εύβοια και η Ναύπακτος. Παράγουν μέλι από γνωστές, αλλά και λιγότερο γνωστές ποικιλίες φυτών και δέντρων και έχουν καταφέρει να εξάγουν τα προϊόντα τους σε 14 χώρες.

Όραμα των δύο μελισσοκόμων ήταν να γνωρίσουν σε καταναλωτές διεθνών αγορών τα προϊόντα τους και να τα βάλουν σε όσα περισσότερα ράφια μπορούν. Για να το πετύχουν αυτό, ξεκίνησαν μόνοι τους την επικοινωνία με ομογενείς που ήξεραν τα ελληνικά προϊόντα, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν τις εξαγωγές από τον πρώτο χρόνο ίδρυσης της επιχείρησής τους, στέλνοντας προϊόντα στην Κύπρο και τη Γερμανία. Έπειτα, «μέσω της προβολής μας στα social media και το διαδίκτυο, οι αγοραστές μάς έβρισκαν μόνοι τους. Αυτήν τη στιγμή, εξάγουμε σε 14 χώρες με αποκορύφωμα την αγορά της Ιαπωνίας, όπου υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας, γεγονός που ευνοήθηκε και από την πρόσφατη παρουσία μας στη διεθνή έκθεση μελιού “Honey Fest” της Ιαπωνίας στην οποία ήμασταν η μοναδική ελληνική συμμετοχή», τονίζει ο Γιάννης.

Μέλι ασφάκας

Η επιτυχία της επιχείρησης «Χρυσόμελο» σχετίζεται με την απόφαση του ζευγαριού να επενδύσει σε σπάνιες ποικιλίες μελιού, οι οποίες τραβούν το ενδιαφέρον στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συγκεκριμένα, ο Γιάννης αναφέρει πως «η Ελλάδα είναι πλούσια σε δέντρα και φυτά που μπορούν να παράγουν πολλές διαφορετικές ποικιλίες μελιού με διαφορετική γεύση και χρώμα, οι οποίες δεν υπάρχουν σε άλλες χώρες». Μία από αυτές τις ποικιλίες που έχει συνδεθεί με το όνομα της επιχείρησής τους κυρίως στην Ιαπωνία και τη Γερμανία είναι το μέλι ασφάκας. Ο Γιάννης τονίζει ότι «η ασφάκα είναι ένα συγγενικό φυτό με το άγριο φασκόμηλο. Αυτοφύεται παντού σε όλη την Ελλάδα. Επειδή, όμως, η μέλισσα χρειάζεται να εισχωρήσει βαθιά μέσα στον κάλυκα του φυτού για να μαζέψει το νέκταρ, πολλοί μελισσοκόμοι δεν το προτιμούν, με αποτέλεσμα να είναι μία σπάνια παραγωγή για όποιον το επιλέξει».
Ο Γιάννης και η Χρύσα, συνιδρυτές της επιχείρησης και ζευγάρι στη ζωή, διαθέτουν σήμερα 500 μελίσσια με βάση το Πλατύ Μεσσηνίας

Η συγκεκριμένη ποικιλία ανήκει στα βασικά προϊόντα που εξάγονται από την επιχείρηση στην Ιαπωνία και στη Γερμανία. Όπως αναφέρει ο Γιάννης «στις δύο αυτές χώρες η συγκεκριμένη ποικιλία πηγαίνει πολύ καλά, αφού ο κόσμος ενδιαφέρεται να μάθει από πού προέρχεται. Λιγότερο γνωστή είναι, όμως, και στην Ελλάδα, καθώς στις γευσιγνωσίες που πραγματοποιούμε πολλοί είναι εκείνοι που δεν τη γνωρίζουν ως ποικιλία μελιού. Ωστόσο, τη δοκιμάζουν και την επιλέγουν ξανά την επόμενη φορά».

150 σημεία πώλησης στην Ελλάδα

Ο 33χρονος Γιάννης και η 31χρονη Χρύσα, μέσα από περίπου 150 σημεία λιανικής πώλησης των προϊόντων τους, προσπαθούν να συστήσουν στους Έλληνες καταναλωτές τις ιδιαίτερες ποικιλίες τους, αλλά και εκείνες που είναι γνωστές και ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους. Στην Ελλάδα, μπορεί κάποιος να βρει τα προϊόντα τους σε παντοπωλεία, καταστήματα ντελικατέσεν, ζαχαροπλαστεία και ξενοδοχεία, ενώ κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνήσει μέσω e-mail με την επιχείρηση για να μάθει το πλησιέστερο κατάστημα διάθεσης των προϊόντων.

Εφαρμογή Χρυσόμελο

Εκτός από τα παραπάνω οι δύο μελισσοκόμοι έχουν δημιουργήσει την «Εφαρμογή Χρυσόμελο», η οποία έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα, καθώς όποιος την κατεβάσει μπορεί να ενημερωθεί για θέματα που αφορούν το ελληνικό μέλι, τη σημασία του στη διατροφή, τον ρόλο της μέλισσας στη φύση, αλλά και να λάβει συνταγές με μέλι.

Μελλοντικά σχέδια

Στα μελλοντικά σχέδια της επιχείρησης, όπως αναφέρει ο Γιάννης, είναι να συνεχίσουν τις εξαγωγές, αλλά και να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της Ιαπωνίας, καθώς τα προϊόντα τους πηγαίνουν αρκετά καλά εκεί και προσελκύουν το ενδιαφέρον.

ypaithros.gr

«Πρωταθλήτρια» στην αύξηση των φόρων τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, που περιλαμβάνονται στην

Συγκρατημένα αισιόδοξοι για τη χρονιά παραγωγής των εσπεριδοειδών εμφανίζονται εκπρόσωποι συνεταιρισμών τόσο από την Αργολίδα όσο και από τη Λακωνία

Εγγραφή στο Newsletter

Τα σημαντικότερα άρθρα της εβδομάδας στο mail σας

© 2017-2018 Agravia.gr

Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Agravia.gr

Search